• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

Okres zgodny z oczekiwaniami

Call Center Tools S.A. zamknął drugi kwartał tego roku ze zarobkiem netto. Jak informuje zarząd, było to zgodne z jego oczekiwaniami.

1,7 mln zł – tyle wyniosły przychody, jakie Emitent uzyskał w okresie kwietnia, maja i czerwca tego roku. Było to nieco mniej niż jeszcze rok wcześniej, kiedy to na tej pozycji widniało niemal 1,7 mln zł. Rezultaty uratowała jednak spora obniżka kosztów. Jak wynika z rachunku, zaoszczędzono głównie na usługach obcych, które zmalały z 1,6 mln do 954 tys. zł. W efekcie marża sprzedaży zdecydowanie wzrosła – z -4,2 do niemal 16 proc., po tym jak wynik na sprzedaży wzrósł z -71 do 195 tys. zł. Istotnie lepiej było także na poziomie zarobku operacyjnego, który wykazano w kwocie 194 tys. zł, podczas gdy poprzednio Spółka zanotowała prawie 70 tys. zł straty. Finalnie Emitent zarobił na czysto 146 tys. zł wobec 85 tys. zł straty przed rokiem.

Po sześciu miesiącach poprzedniego roku Call Center Tools miało 3,5 mln zł przychodów. W tym roku była to wartość o blisko 1 mln zł niższa, ale pomimo tego, wyniki poszły w górę. Tutaj również remedium okazała się znaczna obniżka nakładów na usługi obce, co pozwoliło by wynik na sprzedaży wzrósł z -314 do 350 tys. zł. Podobnie było zresztą w przypadku EBIT i wyniku netto – ten pierwszy wzrósł z -312 do 349 tys. zł, a drugi z -332 do 262 tys. zł.

Jak wspominaliśmy na początku, władze oceniły, że osiągnięte wyniki są zgodne z jego oczekiwaniami. Zniżka przychodów był pochodną rezygnacji z nisko marżowych umów, a także weryfikacji pozostałych, co w zamierzeniu ma doprowadzić do systematycznej i trwałej poprawy rentowności netto. Na osiągnięte wyniki wpłynęły także zrealizowane wdrożenia i uruchomienia nowych usług u nowych klientów, których pozyskano jeszcze w poprzednich okresach.

Warto zwrócić uwagę na to, że w komentarzu władze Call Center Tools stwierdzają, że w kolejnych kwartałach Spółka powinna kontynuować poprawę wyników, co ma się także przełożyć na poprawę  sprzedaży i rentowności. Emitent nie przewiduje w najbliższym czasie emisji nowych akcji w celu akwizycji, obecnie w planie jest bowiem zakończenie procesu przejęcia IPOM Sp. z o.o. i osiągnięcie pierwszych zauważalnych korzyści z tego tytułu. Dopiero w przyszłym roku zarząd zacznie rozważać kolejny tego typu ruch.

Jacek Jarosz

Reklama AEC

Reklama NEWWEB

Gorące tematy

Cloud Technologies ...
Cloud Technologies przejdzie na główny ...
Scope Fluidics wdraża ...
Scope Fluidics podpisała list intencyjny o ...
JR Holding angażuje się ...
Rozwijane od kilku lat przez Kubę ...
Big Cheese Studio ma ...
Big Cheese Studio podpisała z Microsoftem ...
Auxilia S.A. terminowo ...
Auxilia S.A. dokonała terminowego wykupu ...
DRAGO entertainment ...
DRAGO entertainment kontynuuje działania ...

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.