Niesatysfakcjonujący wynik netto
- Utworzono: poniedziałek, 27, sierpień 2012 12:00
O ile przychody w drugim kwartale okazały się zgodne z przewidywaniami zarządu, o tyle zysk netto satysfakcjonujący już nie był. Jakie zatem wyniki osiągnęła spółka specjalizująca się w działalności typu Call Center? Spójrzmy.
Patrząc na przychody ze sprzedaży, które w drugim kwartale sięgnęły 1,83 mln zł (wobec 763 tys. zł rok wcześniej), sytuacja uległa znacznej poprawie. również W ujęciu narastającym obrót znacznie wzrósł, bo z poziomu 1,226 mln spęczniał do niemal 4 mln zł. Niestety, spory wzrost wspomnianej wyżej wartości nie spowodował znacznego polepszenia wyników. I tak oto, zysk netto za drugi kwartał wyniósł 5,6 tys. zł, a pierwsze półrocze zamknięte zostało z zyskiem rzędu 21,97 tys. zł. Rok wcześniej wartości te kształtowały się odpowiednio na poziomie 7,1 oraz 62,4 tys. zł.
Wśród danych bilansowych na uwagę zasługuje niemal dwukrotnie większa wartość zobowiązań krótkoterminowych (1,267 mln zł) i nieco mniejszy wzrost analogicznych należności (do 1,685 mln zł).
Zarząd uznaje wynik netto za „niesatysfakcjonujący”, w przeciwieństwie do rezultatów za drugi kwartał (chodzi najprawdopodobniej o przychody ze sprzedaży), które są „zgodne z oczekiwaniami”. Usługi Emitenta oraz sama Spółka są coraz częściej zauważane przez największych graczy na rynku. Dodatkowo Call Center Tools powoli zaczyna korzystać z przyłączenia i uruchomienia usług u klientów pozyskanych w poprzednich okresach, a także ze zwiększenia zakresu wykorzystywania usługi ZIP u dotychczasowych klientów. W kwestii przychodów ze sprzedaży, zarząd stwierdza, że jest szansa na utrzymanie takich rezultatów w przyszłości.
Czemu wyniki nie są satysfakcjonujące? Bowiem władze stwierdzają , że biorąc pod uwagę wysiłek i koszty związane z pozyskaniem i wdrożeniem nowych klientów, osiągnięte rezultaty nie są takie, jakich oczekiwano. „Skokowa i trwała poprawa rentowności” ma mieć miejsce dopiero w kolejnych kwartałach, po osiągnięciu masy krytycznej związanej z obsługiwanym portfolio klientów.
Przypomnijmy, że Spółka prognozuje na ten rok przychody sięgające 6,2 mln zł oraz zysk netto sięgający 290 tys. zł. Zarząd w komentarzu poinformował, iż nie widzi dla nich zagrożenia, co więcej, możliwe jest nawet przekroczenie zakładanego poziomu sprzedaży. W kwestii wyniku netto, aktualne rezultaty nie są zgodne z oczekiwaniami, jednak Kluczowy ma się okazać III kwartał, po którym władze będą już w stanie „miarodajnie wypowiedzieć się o realizacji wyniku całorocznego.”
Call Center Tools S.A. świadczy usługi z zakresu wsparcia działalności typu Call Center oraz rozwija narzędzia mające służyć zwiększeniu skuteczności działań telemarketingowych. Głównym produktem Emitent jest ZIP, czyli usługa zmiennej identyfikacji połączeń.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2799 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki