Skromny zysk Maximus S.A.
- Utworzono: czwartek, 02, sierpień 2012 13:50
Opublikowany dziś przez spółkę Maximus S.A. raport za drugi kwartał 2012 roku wykazuje polepszenie wyników w porównaniu z odpowiadającym okresem roku ubiegłego. Niestety, mimo że firma odnotowała zarówno w ostatnich trzech miesiącach, jak i w całym półroczu zysk netto, to jednak na sprzedaży wciąż ponosi stratę. Przytoczmy konkretne liczby.
W drugim kwartale 2012 roku przychody ze sprzedaży towarów i usług przekroczyły 237 tys. zł, co daje ponad 400 tys. zł za całe półrocze. Rok wcześniej przychody z sześciu miesięcy były o 88 tys. zł wyższe, ale te z drugiego kwartału wyniosły tylko z 168 tys. zł.
Zysk netto w okresie od początku kwietnia do końca czerwca 2012 roku to ponad 9 tys. zł, co jest wynikiem o tyle zadowalającym, że drugi kwartał 2011 roku zamknął się stratą ponad 14 tys. zł. Nie zmienia to jednak faktu, że Maximus notuje (co prawda, zmniejszającą się rok do roku) stratę na sprzedaży. W badanym okresie wyniosła ona 17,5 tys. zł, co daje prawie 43 tys. zł straty za pierwsze półrocze 2012 roku. Jest to prawie dwukrotna redukcja straty w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami roku 2011.
Kapitał własny spółki wynosi obecnie 2,491 mln zł, co oznacza, że w ciągu roku zwiększył się nieznacznie (o 0,7%). Firma nie ma ani zobowiązań, ani należności długoterminowych. Ma natomiast zobowiązania krótkoterminowe na kwotę 123 tys. zł.
Maximus S.A. to spółka z Bielska-Białej, notowana na rynku NewConnect od 18 maja 2010 roku, zajmująca się dystrybucją materiałów budowlanych, w szczególności różnego rodzaju folii, a także membran dachowych, chemii budowlanej, wentylatorów i systemów grzewczych. 90% przychodów spółki stanowi sprzedaż hurtowa. Kontakt z klientami w dużej mierze odbywa się poprzez platformę internetową sferazakupow.pl
Zarząd przyznaje, że w pierwszym kwartale 2012 roku ruch w przedsiębiorstwie był niewielki, a to z powodu niesprzyjającej pogody. W następnych kwartałach firma oczekuje systematycznego wzrostu sprzedaży, mimo że koniunktura prawdopodobnie będzie się pogarszać. Dodajmy, że ostatnie lata były stratne dla firmy – w roku 2010 strata netto wyniosła 111,5 tys. zł, zaś w 2011 było to 31,6 tys. zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2837 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki