Istotnie niższy zysk w MPL Verbum S.A.
- Utworzono: poniedziałek, 03, wrzesień 2012 10:22
Ukazał się raport roczny spółki MPL Verbum, organizującej marketingowe projekty lojalnościowe. Zaznaczmy, że dotyczy on okresu od 1 maja roku 2011 do 30 kwietnia roku 2012, co stanowi spore przesunięcie terminów w porównaniu z raportami większości innych przedsiębiorstw.
W liście do akcjonariuszy prezes spółki – p. Marcin Katański – określa badany okres jako „ważny, ale jednocześnie niełatwy” dla spółki. Wprost przyznaje, że choć przychody wzrosły w relacji rocznej o 16 proc., to jednak „zysk netto, jaki udało się spółce osiągnąć, był istotnie niższy niż w roku poprzednim”. Ta szczerość jest zresztą godna uwagi, biorąc pod uwagę fakt, że wiele innych spółek nader niechętnie wspomina o swoich porażkach, koncentrując się w pierwszym rzędzie na uwypuklaniu tych wskaźników, które akurat się polepszyły. Jeśli chodzi o przyczyny niższego zysku, to są to przede wszystkim „czynniki o charakterze niekorzystnych zmian prawnych” (wśród nich najistotniejsze to zmiana ustawy o podatku VAT i prawa farmaceutycznego) oraz to, że klienci spółki spodziewają się postępującego spowolnienia gospodarczego.
W badanym okresie przychody netto ze sprzedaży wyniosły 6,886 mln zł wobec 5,926 mln zł wypracowanych w okresie od 1 maja 2010 roku do 30 kwietnia 2011 roku. O ile jednak zysk netto w okresie 2010/2011 ukształtował się na poziomie prawie 627 tys. zł, o tyle w sezonie 2011/2012 firma wypracowała już tylko 146 tys. zł zysku. Analogicznie (z 765 tys. zł do niespełna 200 tys. zł) spadł zysk na sprzedaży. W ciągu roku zmniejszył się także poziom środków pieniężnych (z 1,627 mln zł do 780 tys. zł). Zarówno zobowiązania długoterminowe, jak i krótkoterminowe kształtowały się w końcu badanego okresu na poziomie ok. 0,5 mln zł (w pierwszym wypadku minimalny spadek w relacji rocznej, w drugim wzrost o ponad 50%).
MPL Verbum zajmuje się organizacją programów lojalnościowych (mono- i multipartnerskich) dla sieci handlowych oraz punktów handlowych i usługowych. Na rynku reklamy i marketingu spółka funkcjonuje już od roku 1997, zaś na rynku NewConnect zadebiutowała w lutym roku 2011. Wśród jej klientów były m.in. takie podmioty jak LUKAS Bank, Mileko, Cefarm Rzeszów, Arctic Paper czy Exide. W okresie 2011/2012 MPL Verbum rozwijała projekty lojalnościowe pod markami Koniczynka, TUTAY, a także zainwestowała w podmiot OnPay Sp. z o.o., który wprowadza na polski rynek program lojalnościowo-rabatowy OnPay. Program ten funkcjonuje na terenie województwa śląskiego. Program TUTAY służy do tego, by podnosić atrakcyjność zakupów w „niezależnych lokalnych sklepach detalicznych i punktach usługowych”.
Jeśli chodzi o przyszłe działania, to zarząd planuje dalszy rozwój, zwiększenie wolumenu sprzedaży oraz wzrost wartości wypracowanego zysku. Zarząd uważa także, że obecny kurs akcji MPL Verbum jest mało satysfakcjonujący i odbiega od rzeczywistej wartości spółki. Celem jest więc m.in. zwiększenie zainteresowania szerokiego grona inwestorów walorami przedsiębiorstwa.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2843 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki