Stratny kwartał
- Utworzono: poniedziałek, 17, wrzesień 2012 09:35
O spółce MPL Verbum S.A. pisaliśmy dwa tygodnie temu w związku z publikacją przez nią raportu rocznego, obejmującego okres od 1 maja roku 2011 do 30 kwietnia roku 2012. Kolejny istotny dokument, jaki napłynął z tej spółki, to raport za I kwartał roku obrachunkowego 2012 / 2013, to znaczy za maj, czerwiec i lipiec bieżącego roku.
Przypomnijmy, że już rok 2011 / 2012 był czasem znacznego zmniejszenia się zysku MPL Verbum (z 627 tys. zł rok wcześniej do 146 tys. zł). Stało się tak mimo wzrostu przychodów o 16 proc. Pierwszy kwartał roku 2012 / 2013 to kontynuacja tej nieprzyjemnej tendencji. Przychody netto ze sprzedaży wzrosły w relacji rocznej o 3,4 proc. (do kwoty 1,246 mln zł), ale na pozycjach „zysk / strata” sumy są znacznie niższe niż rok temu – a dokładniej: ujemne. Oto bowiem firma poniosła w badanym okresie stratę na sprzedaży w wysokości 72,6 tys. zł oraz stratę netto sięgającą 45,5 tys. zł.
W jaki sposób zarząd komentuje sytuację? Zacznijmy od tego, że główny przedmiot działalności MPL Verbum to „projektowanie, wdrażanie i obsługa programów lojalnościowych”, co oznacza, że klientami są przede wszystkim inne przedsiębiorstwa. Te z kolei oczekują od MPL pomocy przy organizacji konkursów, programów motywacyjnych i promocyjnych dla odbiorców, a także obsługi technicznej wszystkich tych procesów (bazy danych etc.). W badanym okresie spółka MPL Verbum intensyfikowała, jak czytamy w raporcie, działania mające na celu pozyskanie nowych klientów, co jednak wiązało się ze wzrostem kosztów marketingu, wzrostem ogólnej sumy wynagrodzeń, a także zwiększeniem się kosztów obcych. Jednocześnie kontynuowano realizację „pierwszego multipartnerskiego programu lojalnościowego w branży materiałów budowlanych”, a także wdrażanie systemu informatycznego obsługującego programy multipartnerskie. Innym obszarem działalności były programy lojalnościowe TUTAY i Koniczynka.
Skąd zatem strata? Przyczyn było kilka. Prócz wspomnianych już kosztów można wymienić także wejście w życiu ustawy zabraniającej stosowania reklamy przez apteki (co przełożyło się na ograniczenie działalności MPL Verbum w tej branży), nowelizację ustawy o VAT, sezon wakacyjny czy ogólny kryzys gospodarczy. Na koniec zaznaczmy, że spółka nie publikowała prognoz finansowych na rok obrotowy, który zaczął się dla niej w maju.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2899 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki