• NCIndex
  • NCIndex30
Wykres indexu
NEWCONNECT - NAJWIĘKSZE OBROTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY
  • STAN RYNKU:
  • OBROTY (w tys. zł):
  • WZROSTY:
  • SPADKI:
  • BEZ ZMIAN:

Stratny kwartał

O spółce MPL Verbum S.A. pisaliśmy dwa tygodnie temu w związku z publikacją przez nią raportu rocznego, obejmującego okres od 1 maja roku 2011 do 30 kwietnia roku 2012. Kolejny istotny dokument, jaki napłynął z tej spółki, to raport za I kwartał roku obrachunkowego 2012 / 2013, to znaczy za maj, czerwiec i lipiec bieżącego roku.

Przypomnijmy, że już rok 2011 / 2012 był czasem znacznego zmniejszenia się zysku MPL Verbum (z 627 tys. zł rok wcześniej do 146 tys. zł). Stało się tak mimo wzrostu przychodów o 16 proc. Pierwszy kwartał roku 2012 / 2013 to kontynuacja tej nieprzyjemnej tendencji. Przychody netto ze sprzedaży wzrosły w relacji rocznej o 3,4 proc. (do kwoty 1,246 mln zł), ale na pozycjach „zysk / strata” sumy są znacznie niższe niż rok temu – a dokładniej: ujemne. Oto bowiem firma poniosła w badanym okresie stratę na sprzedaży w wysokości 72,6 tys. zł oraz stratę netto sięgającą 45,5 tys. zł.

W jaki sposób zarząd komentuje sytuację? Zacznijmy od tego, że główny przedmiot działalności MPL Verbum to „projektowanie, wdrażanie i obsługa programów lojalnościowych”, co oznacza, że klientami są przede wszystkim inne przedsiębiorstwa. Te z kolei oczekują od MPL pomocy przy organizacji konkursów, programów motywacyjnych i promocyjnych dla odbiorców, a także obsługi technicznej wszystkich tych procesów (bazy danych etc.). W badanym okresie spółka MPL Verbum intensyfikowała, jak czytamy w raporcie, działania mające na celu pozyskanie nowych klientów, co jednak wiązało się ze wzrostem kosztów marketingu, wzrostem ogólnej sumy wynagrodzeń, a także zwiększeniem się kosztów obcych. Jednocześnie kontynuowano realizację „pierwszego multipartnerskiego programu lojalnościowego w branży materiałów budowlanych”, a także wdrażanie systemu informatycznego obsługującego programy multipartnerskie. Innym obszarem działalności były programy lojalnościowe TUTAY i Koniczynka.

Skąd zatem strata? Przyczyn było kilka. Prócz wspomnianych już kosztów można wymienić także wejście w życiu ustawy zabraniającej stosowania reklamy przez apteki (co przełożyło się na ograniczenie działalności MPL Verbum w tej branży), nowelizację ustawy o VAT, sezon wakacyjny czy ogólny kryzys gospodarczy. Na koniec zaznaczmy, że spółka nie publikowała prognoz finansowych na rok obrotowy, który zaczął się dla niej w maju.

Adam Witczak

Reklama AEC

Reklama NEWWEB

Gorące tematy

Cloud Technologies ...
Cloud Technologies przejdzie na główny ...
Scope Fluidics wdraża ...
Scope Fluidics podpisała list intencyjny o ...
JR Holding angażuje się ...
Rozwijane od kilku lat przez Kubę ...
Big Cheese Studio ma ...
Big Cheese Studio podpisała z Microsoftem ...
Auxilia S.A. terminowo ...
Auxilia S.A. dokonała terminowego wykupu ...
DRAGO entertainment ...
DRAGO entertainment kontynuuje działania ...

Raporty

Suplementy na NewConnect
Paliwa na NewConnect
Paliwa na NewConnect

W ostatnich dekadach wiele ...

Restauracje na NewConnect
Restauracje na NewConnect

Na rynku NewConnect ...

Producenci gier na NewConnect
Producenci gier na NewConnect

Piętnaście czy dwadzieścia ...

FMCG na NewConnect
FMCG na NewConnect

Czym jest sektor FMCG? Ten ...

Recykling na NewConnect
Recykling na NewConnect

Szeroko pojęty recykling to ...

Nieruchomości na NewConnect
Nieruchomości na NewConnect

Sektor „nieruchomości” na ...

Więcej

Kontakt

  • Strona należy do spółki:
    Financial Markets Center Management Sp. z o.o. Nr KRS 0000237621
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Partnerzy

Księgarnia Maklerska.pl działa w ramach firmy Epilog. Istnieje w sieci od 1 maja 2007 roku. Zajmuje się sprzedażą książek przede wszystkim o inwestowaniu na giełdzie.