e-Muzyka poprawia rentowności
- Utworzono: poniedziałek, 24, luty 2014 11:35
Zysk netto e-Muzyki S.A. za 2013 rok okazał się nieznacznie wyższy niż ten wygenerowany w 2012 roku. Udało się go jednak osiągnąć przy nieco zmniejszonych przychodach.
Robert Knaź, szef e-Muzyki pisze w liście do akcjonariuszy, że w 2013 roku Spółka konsekwentnie realizowała swą założoną strategię pozyskiwania i konsolidacji katalogów muzyki cyfrowej na potrzeby obecnych i nowych partnerów biznesowych. Na koniec grudnia Emitent zagregował w swej bazie ponad 4,1 mln utworów muzycznych. Prowadził również prace nad dywersyfikacją kanałów dystrybucji. Pozyskiwano nowych odbiorców produktów i usług, podpisano nowe umowy z portalami internetowymi, operatorami telewizji kablowej i dostawcami Internetu. Firma rozwijała także współpracę z międzynarodowymi serwisami muzycznymi w kwestii licencjonowania katalogu niezależnych wytwórni muzycznych reprezentowanych przez Spółkę, co ma pozytywnie wpłynąć na sprzedaż na rynkach zagranicznych.
W minionym roku Emitent uzyskał przychody na poziomie 15,9 mln zł wobec 16,16 mln zł dwanaście miesięcy wcześniej. Zniżka nie była więc duża – sięgnęła raptem niecałych 2 proc. Spółce udało się jednak nieco poprawić poziom zyskowności. Dzięki temu zysk ze sprzedaży uległ wzrostowi z 1,48 do 1,58 mln zł, a zysk operacyjny sięgnął 1,78 mln zł wobec 1,71 mln zł poprzednio. Finalnie czysty zarobek e-Muzyki ukształtował się na poziomie 1,38 mln zł, co oznaczało zwyżkę o niecały 1 proc. r/r.
Na koniec roku Spółka miała 2,17 mln zł środków pieniężnych i 3,09 mln zł w krótkoterminowych należnościach. Łączny majątek obrotowy został wyceniony na prawie 6,6 mln zł. Jednocześnie w bilansie widniało 2,96 mln zł zobowiązań o krótkoterminowym charakterze.
Warto odnotować, że Spółce udało się zakończyć prace nad systemem „White Shore”, który przeznaczony jest dla klientów zainteresowanych kupnem produktów cyfrowych. Umożliwia on sprzedaż treści w modelu afiliacyjnym, przy współpracy z wieloma różnymi partnerami jednocześnie. Jest on również zintegrowany z obecnym systemem zarządzania treściami multimedialnymi – eMuIntegrator.
W akcjonariacie Emitenta dominuje Empik Media & Fashion S.A., który kontroluje 65,61 proc. akcji i głosów na walnym zgromadzeniu. Do prezesa należy 14,63 proc. papierów, a do Jacka Wolskiego 5,02 proc. W wolnym obrocie pozostaje 14,74 proc. instrumentów.
Na akcjach e-Muzyki nie zawarto dziś żadnej transakcji. Obecnie jeden walor Emitenta jest wyceniany przez rynek na 1,53 zł.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2856 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki