Porównywalny okres e-Muzyki
- Utworzono: poniedziałek, 11, sierpień 2014 10:01
301 tys. zł – tyle wyniósł zysk netto notowanej na NewConnect e-Muzyki S.A. To w zasadzie praktycznie tyle samo, ile przed rokiem.
Cieszyć może to, że Spółka zanotowała pewien wzrost przychodów – te wyniosły bowiem 4,03 mln zł w porównaniu do 3,8 mln zł przed dwunastoma miesiącami. Jak tłumaczy Spółka, jest to głównie wynik lepszej sprzedaży pełnych utworów muzycznych. Jednocześnie zanotowano jednak pewien spadek rentowności. Wynik na sprzedaży osunął się bowiem z 335 do 325 tys. zł, głównie za sprawą zdecydowanie wyższych nakładów na usługi obce (wzrost z 473 do 832 tys. zł). W podobnej tendencji zmalał także EBIT, który sięgnął 370 tys. zł w porównaniu do 380 tys. zł przed rokiem.
Jak wskazywaliśmy na samym początku, na poziomie netto Spółka zaprezentowała zarobek rzędu 301 tys. zł. Był to podobny wynik jak w tym samym okresie poprzedniego roku, kiedy to czysty zysk wyliczono na 308 tys. zł.
Całe pierwsze półrocze kształtuje się w zasadzie podobnie, jak sam kwartał. Widoczny jest bowiem wzrost dochodów – z 7,6 do 7,9 mln zł – i jednoczesna niewielka zniżka zysków – wynik operacyjny zmalał z 723 do 692 tys. zł, a zysk netto z 591 do 562 tys. zł.
W bilansie zauważalny jest pewien wzrost aktywów obrotowych, a głównie posiadanych środków pieniężnych (z 1,7 do 2,15 mln zł). Na koniec czerwca należności Spółki wyceniono na 2,8 mln zł, a zobowiązania na 2,6 mln zł, przy czym składały się one jedynie z długów o wymagalności poniżej dwunastu miesięcy.
Pod kątem przepływów operacyjnych, 2014 rok prezentuje się nieco słabiej od poprzedniego. Wyniosły one bowiem 351 tys. zł czyli około 530 tys. zł mniej r/r. Ogólnie przepływy netto wyniosły -24 tys. zł wobec 255 tys. zł poprzednio.
Zarząd w komentarzu informuje również, że nastąpiła dalsza dywersyfikacja odbiorców na rzecz sporego zwiększenia kooperacji z zagranicznymi serwisami. Dodaje on, że w ponad 59 proc. sprzedaż stanowiły pełne utwory muzyczne, a tzw. ringbacki, czyli muzyka zamiast zwykłego sygnału oczekiwania na połączenie, wynosiły 28 proc. Był to także ważny czas z innego względu. Otóż rozpoczęto współpracę m.in.z właścicielem serwisu Akazoo w zakresie udzielania licencji do dystrybucji cyfrowej niezależnego katalogu utworów reprezentowanych przez Emitenta, a także ze znanym Vevo Llc., czyli serwisem internetowym publikującym teledyski.
W akcjonariacie nadal dominuje Empik Media & Fashion S.A. z 65,61 proc. udziałem w głosach. Do Roberta Knazia należy 14,63 proc. akcji, a do Jacka Wolskiego 5,02 proc.
Reklama AEC
Reklama NEWWEB
Odwiedza nas:
2716 gości.
- Obroty
- *
- Wzrosty
- Spadki